maandag 3 februari 2014

Hallo allemaal,

Vorige week begonnen aan mijn stage opdracht die ik gekregen heb van het bedrijf Toon Vertier. Dit bedrijf zorgt voor amusement en vermaak, ook organiseren ze alles voor bedrijfsuitjes en kinderfeestjes. Ze hebben alles in huis om het perfecte dagje uit voor je te organiseren! Van meer persoon skelters & Tuktuks tot Skippyballen en bier. Als stage opdracht vanuit het bedrijf heb ik de opdracht gekregen de meerpersoons skelter om te bouwen naar een meerpersoons skelter met trapondersteuning uiteraard elektrisch zodat het perfect in het kader past van mijn opleiding. Vorige week dinsdag er naar toe gefietst om even wat door te nemen hoe en wat. Helaas ben ik toen vergeten mijn stage overeen komst te laten ondertekenen dus de dag erop weer terug naar Best. De gehele week alles uitgezocht en bedacht. Alle voor en tegens genoteerd van de mogelijke motoren en stroom soorten. Aan het einde van de week even alles gaan presenteren.

Groetjes David Raaijmakers
E41 Green Engineering

4 opmerkingen:

  1. Veel succes :P het uitzoeken en vergelijken is ff het vervelendste weet er alles van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het hoort erbij, en dan weet je wel zeker dat je het juiste kiest of doet! ;)

      Verwijderen
  2. Hoi David,

    Probeer nog wat meer informatie aan je lezers te geven. Wat heb je allemaal uitgezocht? Wat zijn enkele voors en tegens?

    Succes.

    Groeten, Marcia van de Wiel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marcia,

      Ik heb allerlei verschillende soorten aandrijf mogelijkheden overwogen en uitgezocht of ze geschikt zijn om de skelter aan te drijven. Als een paar voorbeelden: een motor in het wiel, een motor die via een ketting of snaar de achteras aandrijft en die op zijn beurt weer de wielen. Ook heb ik uitgezocht wat voor motorcontrollers en zijn en welke hiervoor geschikt zijn, een losse motor kan namelijk niet "denken". En moet daarom aangestuurd worden door een controller. Die controller voelt wanneer een puls moet worden gegeven waardoor het lichter trapt uiteindelijk. Ook moet er natuurlijk een bijpassende accupack bij komen om het geheel van energie te voorzien. Met het voor en tegen document bedoel in dat ik per aandrijving/motor/controller en accu uitzoek wat de goede en slechte punten van zoiets is. Zo ongeveer: PLUSPUNTEN
      • Perfecte en juiste ondersteuning
      • Erg degelijk en sterk
      • Speciaal voor een model of gebruik ontwikkeld
      • Vaak veel koppel
      • Geen terugtraprem mogelijk

      MINPUNTEN
      • Erg duur
      • Geen universele modellen of producten beschikbaar
      • Slijtage aan tandwielkast
      • Waarschijnlijk niet geschikt voor de krachten van twee man op een trapas
      • Voor een skelter te weinig vermogend

      Ook spelen de prijs en duurzaamheid een belangrijke rol, en aan de hand van deze voor en tegens maak ik een keuze.Ik hoop hiermee je vraag voldoende beantwoordt te hebben.

      Mvg David Raaijmakers
      Leerling Helicon Boxtel E41

      Verwijderen