donderdag 29 januari 2015

Beste allemaal!

Helaas is het deze week alweer de laatste stage week..
Deze week heb ik veel meegeholpen op het kantoor, dat is niet erg want ook op het kantoor is het gezellig! Ik heb een aantal grote installatie's ingetekend op de monitoring portals. In deze portals kunnen wij en de klant zien wat de opbrengt per paneel is. Dit is erg handig om storingen te vinden en op te lossen. Wel moeten de panelen juist ingetekend worden in de portal, dit is opzich vrij gemakkelijk maar het moet wel goed gebeuren anders worden de verkeerde panelen vervangen bijvoorbeeld!

Hieronder een screenshot van een installatie die een defect heeft (inclusief paintskills):

Ook ben ik samen met de bedrijfsleider mee geweest naar een installatie die we in werking moesten stellen. Normaal is dat de DC zijde van de installatie meten, alles controleren en meten of alle waardes kloppen met zoals het zou moeten. En dan het geheel in werking stellen en garantie geven.. Maar deze installatie was anders, er waren geen kabels naar buiten gebracht dus moesten deze nog door de muur geboord worden, ook moest de UTP kabel nog gelegd en aangesloten worden. Daarna connectoren erop geknepen en de AC zijde aangesloten! Dit was flink veel werk en dat in onze goede kleren... Gelukkig hadden we nagenoeg al het gereedschap bij om het te maken. De installatie telde 440 dunne film panelen en leverde +25Kw bij een erg donkere dag! Dit is natuurlijk wel mooi om aan de klant te laten zien :)

Nadat we de installatie in werking hebben gesteld zijn we doorgereden naar een grote transporteur in Hapert gereden. Om daar wat koffie te pakken bij het transport bedrijf Van Dingenen. Daarna zijn we naar Bergeijk gereden om daar een schouw te doen bij de familie Dricxks. Hier hebben nog alles door genomen over de installatie bekabeling en daarbij de internet kabel. De klant wou graag een vast verbinding van router tot omvormer.

Vandaag (29-1-2015) ben ik naar de TU geweest om daar te kijken naar de test daken die wij moeten gaan voorbereiden om onze eigen panelen te testen. Verder mag ik hier niet teveel over zeggen, ik zou het jullie graag vertellen maar ik ben niet zeker of de bedoeling is. Het was in ieder geval erg interessant om te zien en ik ben benieuwd naar de resultaten.

Deze laatste dagen hier bij EigenEnergie ben ik nog net een beetje extra mijn best aan het doen :)
Dus vanaf woensdag heb ik kaas broodjes en frikandel broodjes meegenomen, vandaag heb ik worstenbroodjes/kaasbroodjes/sauzijnen broodjes en natuurlijk curry meegenomen..

Voor morgen krijgen ze taart en dan zit mijn stage periode er definitief op...
Dit vind ik stiekem best jammer, ik heb het hier goed naar mijn zin en ik pas binnen het bedrijf.
Misschien is het daarom dat ze me al een baan hebben aangeboden ;)

Met vriendelijke groet,

David Raaijmakers

Verzonden met Windows 8/Sony Xperia



Geen opmerkingen:

Een reactie posten