donderdag 11 december 2014

Beste allemaal,

Deze week nog niet zoveel op kantoor geweest, Maandag en Dinsdag naar school geweest om een presentatie te geven voor mijn klasgenoten en te luisteren naar die van hun. Een aantal interessante bedrijven kwamen voorbij met misschien een leuke stage plaats voor volgend jaar.

Dus vanaf gisteren weer aanwezig bij EigenEnergie.net daar heb ik mee geholpen met het intekenen berekenen van een installatie bij een klant. Deze heeft een schuur met daarop plaats voor meer dan 440 Dunne Film panelen. Daarna heb ik berekent hoeveel stokschroeven/profielen en alle ander materialen nodig zijn om het project te gaan maken. Deze heb ik daarna meteen geteld en klaar gezet voor het maken van het project, dan kan het geheel op worden gehaald door de klant die dan meteen kan beginnen.

De klant gaat alle panelen zelf leggen, met hulp van onze kennis. Dus wij leggen geen panelen bij de klant op het dak, dit gaat het zelf al dan niet met hulp van wat werknemers doen (eigen aannemers bedrijf). Ook nog even alle panelen geteld en omvormers en optimizers klaar gelegd voor de gehele installatie. Na het dubbel checken hier en daar nog wat foutjes uit gehaald en wat extra materiaal toegevoegd.



Vandaag (Donderdag 11/12/14) ben ik weer bezig geweest met mijn theorie/praktijk berekening. Het is daarbij de bedoeling dat ik de pratijk maandopbrengsten in een Excel bestandje zet en daaronder de theoretische maandopbrengsten. Zo krijgen we een idee hoe goed onze berekening nu eigenlijk is.
Deze resultaten ga ik vandaag even met Ben bekijken, en dan kunnen we misschien al een voorlopige conclusie trekken. Zoja dan wordt dit aanstaande maandag besproken tijdens de wekelijkse vergadering.

Ook ben ik samen met mijn collega Ingvar bezig geweest om uit te zoeken wat we gaan doen als bedrijfsuitje met EigenEnergie.net het is de planning dat we 19December gaan mountainbiken met het hele bedrijf. Dus moet ik uitzoeken waar de mountainbikes moeten worden gehuurd en waar we gaan luchen. En daarna gaan we vakantie vieren :) En komen we 5 Januari weer terug op het bedrijf, dan staan er een aantal grote projecten klaar!



Dus tot zover mijn verslagje!
Fijne werkweek iedereen ;)

Met vriendelijke groet,

David Raaijmakers
Opwettenseweg 197
5674 AC Nuenen
040-2836738
06-11273021

Verzonden met Windows 8/Sony Xperia

3 opmerkingen:

  1. Hallo David,

    Goed en uitgebreid blog. Prima.
    Leuk dat je ook mee mag met het personeelsuitje.

    Gr. Marcia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi David,

    Ben je ook al bezig geweest met het uitrekenen van panelen op daken?

    groet Remco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Remco,

      Ik ben ook bezig met het uitrekenen van hoeveel panelen er op het dak kunnen. Dat houd in dat ik meega met het schouwen van de daken en het inteken op de computer met een speciaal programma.

      Met vriendelijke groet,

      David Raaijmakers
      Opwettenseweg 197
      5674 AC Nuenen
      040-2836738
      06-11273021

      Verzonden met Windows 8/Sony Xperia

      Verwijderen