vrijdag 5 december 2014

Goeiemiddag allemaal,

Gisteren is Hans van de Wetering langs geweest om even te komen kijken naar mijn stage bedrijf/stageplaats. We hebben wat gesproken over de technieken en zonnepanelen die we hier gebruiken. Ook hebben we even een rondje gelopen door het bedrijf. Volgens mij stond het hem wel aan wat hij allemaal zag, hij vond dat het bedrijfspand er erg goed uitzag en dat het een enorme verbetering was tegenover het pand van de Zwembadweg (oude pand).

Veel dagen deze week heb ik op het kantoor en in het magazijn doorgebracht. Ik heb meegeholpen met het intekenen van de panelen in de monitoring portals (internet monitoring) en ik heb projecten klaar gezet in het magazijn. Dit helpt voor mij bij het inzien van wat er allemaal moet gebeuren voor en na het installeren van de panelen. Wat ook gedeeltelijk de opdracht is van Hans van de Wetering.

Dus vandaag alle 430 panelen klaar gezet en de bijhorende 108 optimizers en 216 branch kabels om vier panelen op een optimizer aan te sluiten. Van de pallets en de vier omvormers foto's gemaakt om de flash data vanuit de fabriek te achter halen. Deze data komt vanaf de fabriek en is de echte data wat het paneel levert bij een bepaalde instraling. Dit omdat elk paneel nu eenmaal anders de ander is, geen enkel paneel is hetzelfde.

Verder een leuke en leerzame werkweek gehad!
Iedereen een fijne Sinterklaas en een fijn weekend :)

Met vriendelijke groet,



David Raaijmakers
Opwettenseweg 197
5674 AC Nuenen
040-2836738
06-11273021


Verzonden met Windows 8/Sony Xperia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten