maandag 28 september 2015

Eco Energy Oirschot, week 4

Beste lezers,

Wat heb ik allemaal gedaan deze week? Ik ben de week begonnen met twee dagen school, hier hebben we aan elkaar laten zien waar we stage lopen en wat onze werkzaamheden zijn. Ook hebben we dinsdag beknopte presentaties laten zien aan onze ouders en enkele stage begeleiders.

Vandaag (Woensdag) ben ik begonnen met het schoonmaken van de goot rond de voer silo's en het schoonmaken van de silo's zelf. Dit omdat de goot helemaal verstopt zat en het gisteren erg hard had geregend waardoor alles onder een laagje water liep. Het is een betonnen sleuf die dus helemaal vol met zand mest een smm zat. Dit heb ik kapot gespoten met de hogedrukspuit en het vuile water opgezogen met de gierton en dit heb ik in mestput laten lopen. Na een paar uurtjes werken was alles weer mooi schoon en werkte het weer zoals dat het moest.

Donderdag ben ik de dag begonnen met het "opruimen" van de sleuf silo, deze ligt vol met verschillende voedingproducten. Maar deze worden door vrachtwagens gelost en dan ligt het product verspreid in een lang lint van 10 meter, ipv van een grote nette hoop. Dus dit wordt dan opgeduwd met de loader zodat er weer plek is voor meer voedingsproducten.

Nadat ik hiermee klaar was heb ik samen met Bart de transport banden schoongemaakt en alles klaar gezet zodat we weer volop rundermest konden gaan drogen. Dit is belangrijk want aankomende week komen en mensen kijken naar de droger in werking. Die kijken dan naar brandveiligheid, werking, bouw enzovoorts. Deze komen vanuit de verzekeringsmaatschappij en bepalen dan of het goed genoeg gebouwd is en of het veilig genoeg is.

Vrijdag ben ik begonnen met het voeren van de vergisters nadat ik hiermee klaar was heb ik water van de mestzak die achterop het terrein ligt afgepompt. Volgende week wordt er namelijk een nieuwe poging gewaagd om het vaste materiaal wat in de mestzak vast zit los te weken met een scheikundige reactie. Dit heb ik beschreven in een van mijn eerdere blogs als je hierin geïnteresseerd bent. Ik heb de drooghal opgestart samen met Bart en de walking floor van de drooghal gevuld met rundermest.

Daarna heeft Bart mij afgezet bij de bushalte om half twee zodat ik naar de studiebeurs in Eindhoven kon gaan. Daar ben ik geweest tot ongeveer half zes en toen ben ik naar huis gegaan. Ik veel geleerd van de beurs en heb twee erg interessante mogelijke HBO studies gevonden. Ik ga mezelf hoogst waarschijnlijk volgende week inschrijven voor een aantal open dagen en mogelijk meeloopdagen.

Dit was mijn week!

Met vriendelijke groet,
David Raaijmakers

(mijn excuses voor de blog zonder foto's mijn telefoon camera heeft zijn beste tijd gehad en ben vergeten mijn kleine camera mee te nemen naar stage.)

2 opmerkingen:

  1. hoi David,

    Hoe gaat op stage en met de stage opdracht?

    Groet Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo David,

    Je blog ziet er leuk uit prettig om te lezen.

    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen