maandag 28 september 2015

Eco Energy Oirschot, week 3

Beste medeleerlingen en lezers,

Ik ben de week begonnen met een kapotte fiets, dat betekende dat ik halverwege mijn tochtje van +-30km richting stage niet meer zelf kon trappen. Dus heb ik de rest van mijn weg moeten vervolgen door alleen op mijn hulpmotortje te rijden. Gelukkig nog wel op tijd op stage kunnen komen, maar helaas wel mijn moeder moeten bellen want ik kon niet meer zelf naar huis fietsen.

Ik de rest van mijn maandag mezelf vermaakt op de bouw van een grote varkensstal in Diessen. Hier werd gevraagd of ik mee kon komen helpen met het inspecteren van de mestputten. Dit betekent dat ik samen met een collega rond ben gaan lopen in de nieuwbouw mestputten om te kijken of alles in orde is en of er nog rommel in lag wat de toekomstige mestpomp kan verstoppen.

De dag erna ben ik bezig geweest met het schoonmaken van de luchtwasser hal en het verbeteren van de werking van de luchtwasser. Dit hebben we gedaan door er een houten constructie in te bouwen die de luchtstroming veranderd in de hal waardoor en veel minder tot geen zoutaanslag zou moeten vormen in deze hal. Dit was van te voren een enorm probleem, dit zout vreet de metalen en de motoren in deze hal aan waardoor deze kapot gaan. Ook de ventilatoren die deze lucht door de luchtwasser duwen kregen aanslag op de bladen waardoor deze uit balans raakte en zichzelf kapot draaide. Al met al zorgde dit voor veel problemen. Die we hopelijk hiermee kunnen oplossen.

Ook heb ik meegeholpen met het polyester van de deur van de luchtwasser en het maken van een kunststof drempel bij deze zelfde deur zodat het zure water en dergelijke niet onder deur een andere ruimte in kunnen stromen.

Hier zijn we nagenoeg de hele week tussen de gewone werkzaamheden mee bezig geweest. Ook was er een rubber manchet van de voervijzel van vergister 1 kapot gescheurd waardoor al het gas uit deze vergister is ontsnapt en het voer er dus aan de zijkant van de vergister langs kwam. Dit hebben we gerepareerd en een soort van gestut met een steunpaal.



Dit was mijn stage week weer.

Met vriendelijke groet,
David Raaijmakers


1 opmerking:

  1. Dag David,

    Deze blog is al van een tijdje geleden.
    Tijd voor een nieuwe blog dus!

    Groet,
    Marcia van de Wiel

    BeantwoordenVerwijderen