vrijdag 21 november 2014

Beste allemaal,

Deze week een drukke week gehad dus wat minder kunnen bloggen dat dat ik van plan was.
Maandag de week begonnen met het klaar zetten en inpakken van de profielen en zonnepanelen voor een project in Rosmalen. Hier worden vier flatgebouwen voorzien van zonnepanelen. Per flatgebouw kwamen er minstens 64 panelen op en maximaal 100 stuks. Hiervoor heb ik alles samen met Sander voorbereid en ingepakt. Het inpakken moest wel goed gebeuren want als er iets valt vanaf een hoogte van 30 meter doet het al snel pijn...












Dinsdag was ik om kwart over zeven aanwezig op het project Blixembosch Buiten in Eindhoven. Hier heb ik mee de onderplaten en frames voor de zonnepanelen gemonteerd op de daken. We hebben in totaal vier daken in orde gemaakt voor de plaatsing van de zonnepanelen. Daarna zijn we even het dak opgeklommen bij een woning die een lekkage had onder de zonnepanelen. Ik samen met Murad het dak op geklommen en het probleem gevonden (afdichting van schroef zat niet vast tegen de beplating) schroef vastgezet en probleem opgelost. Leuk dagje gehad samen met Murad en Ronald, en natuurlijk even de hamburger tent testen op kwaliteit en smaak (traditie).

Woensdag heb ik samen met Sander nog wat laatste voorbereidingen gedaan voor het project in Rosmalen. En alles in de vrachtwagen geladen. Ook alle veiligheids systemen ingepakt, zoals leeflijnen en valbeveiligingen. Daarna een dubbelcheck gedaan om er zeker van te zijn dat er genoeg profielen en panelen aanwezig zouden zijn. Ook nog wat gedaan aan mijn berekening over theorie/pratijk opbrengt van de zonnepanelen.

Donderdag om half acht aanwezig op de zaak, vandaag naar Rosmalen voor het heisen van de materialen op de flat. Samen met Sander in de auto naar Rosmalen gereden. En in de file terecht gekomen... Jammer maar helaas een uur later aanwezig dan de planning. Even besproken met de chauffeur van de vrachtwagen en de kraan/vrachtwagen wat de planning was voor vandaag. Eerst was de flat van de Moerkerklaan aan de beurt, 100 stuks dunne film TSMC panelen naar boven gehesen met bijhorende profielen/rubber maten en klinkers. Dit laatste om te dienen als balast voor de panelen zodat ze niet van het dak waaien....

 42meter uitschuif lengte en 70Ton oppakken is mogelijk met deze kraan. Gehuurd via het bedrijf BAETSEN.

  Vrachtwagen en transport via transportbedrijf Van Dingenen.

Vandaag Vrijdag, veel rekenen en opdrachten doen voor de baas. Hopelijk vandaag wat optijd thuis, dan WEEEEKEND!

Fijn weekend iedereen! 
David Raaijmakers
Opwettenseweg 197
5674 AC Nuenen
040-2836738
06-11273021
david@welwater.eu

Verzonden met Windows 8




3 opmerkingen:

  1. Goede dag David,
    Ik lees dat je een leuke week hebt gehad met veel buiten werk. Dus ik vraag mij af als het elke week buiten werk is of is het afwisselend elke week?
    veel succes

    Groeten manos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Murad en Ronald, die ken ik! Daar heb ik met het project van vorige week oom mee gewerkt.

    Doe ze maar de Groeten

    Groeten Theo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heej David,
    Gaaf om te horen wat je doet. Het klinkt inderdaad alsof je het heel erg druk hebt!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen