woensdag 12 november 2014

Beste allemaal,
Ik ben sinds gister begonnen aan mijn stage periode die ik bij EigenEnergie ga lopen. Dit bedrijf is voornamelijk bezig met zonnepanelen en het geheel erom heen. Ze hebben een enorm aanbod aan paneelsoorten en mogelijkheden met omvormers. Het is de bedoeling dat ik hier 10 weken lang stage ga lopen, hier zitten dan ook nog twee weken vakantie tussen. Dus ongeveer 12 weken weg van school. In de tien weken dat ik hier stage ga lopen is het de bedoeling dat ik 340 uur stage ga lopen. Ik heb zo mijn gevoel dat ik hier ruim aan ga voldoen maar dat ik moet ik misschien nog even bespreken. Ik ga proberen elke week wat te bloggen zodat jullie op de hoogte kunnen blijven van mijn vorderingen hier binnen het bedrijf.

Vanaf gisteren (Dinsdag) ben ik begonnen met het berekenen van de verschillen tussen de theorie opbrengst van een installatie en de praktijk opbrengst van een installatie. Dit doe ik in Exel dus daar komt de cursus Exel erg goed van pas, ik ben wel wat vergeten maar daar kunnen ze me hier goed mee verder helpen. Het berekenen van de vele installaties schiet goed op en de resultaten zijn opmerkelijk dus wanneer ik een conclusie heb getrokken wordt deze waarschijnlijk aangepast.

Morgen (woensdag) ga ik naar de Mars fabriek in Veghel daar ga ik mee een controle doen aan de grote installatie daar samen met Sander. Dan is het de bedoeling dat we om acht uur hier aan rijden.

Tot zover mijn verslagje,
Fijne stage iedereen en bedankt voor het lezen!


Met vriendelijke groet,

David Raaijmakers
Opwettenseweg 197
5674 AC Nuenen
040-2836738
06-11273021
david@welwater.eu

3 opmerkingen:

  1. Hallo David,

    Kan je mij dan een aantal apart zonnepanelen noemen die jou bedrijf aanbied uit het brede assortiment.

    Met vriendelijke groet,

    Has van Hal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Has,
      Wij leggen voornamelijk dunne film panelen van de merken TSMC en STION.
      Ook hebben we natuurlijk de ´standaard´ poly en mono kristallijn panelen (Ja solar). Ook hebben we buigbare panelen van het merk powerFLEX, deze kan je op daken lijmen en zijn erg licht van gewicht. Dus heb je nooit last van een te hoge dak last.
      Hier wat data sheets: http://www.tsmc-solar.com/Assets/downloads/en-GB/TS_CIGS_Series_Datasheet_EU_05-2013.pdf
      http://www.globalsolar.com/downloads/PowerFLEX_6m.pdf
      http://www.stion.com/wp-content/uploads/2012/05/STN_DataSheet_2012.pdf

      Met vriendelijke groet,
      David Raaijmakers
      Succes met je stage!

      Verwijderen
  2. Heej David,
    Leuk om te horen dat je nog iets hebt gevonden!
    Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben.
    Xx Julie

    BeantwoordenVerwijderen